Tko smo mi?
...dvije odgajateljice, entuzijastice i prijateljice. Početak naše suradnje bio je u dječjoj igraonici, gdje smo zajedno osmišljavale kreativne radionice za djecu. Nakon toga kreće naš put u odgojno obrazovni rad s djecom u dječjem vrtiću. Jednim dijelom svaka je krenula svojim putem, a drugim se ispreplićemo i surađujemo...
Zašto ova tema?
Uz naglasak na poticanje cjelovitog razvoja djeteta, posebno nas zanima likovno stvaralašto djece te povezanost sa socio-emocionalni razvojem. Kroz likovno stvaralaštvo djeca mogu lakše upoznati sami sebe, izraziti svoju kreativnost, osjećaje i unutarnji svijet koji je često verbalno nedostupan. Kako bi to mogli, potrebna im je sloboda i podrška. Tek tada možemo zaviriti u njihov svijet te svjedočiti njihovoj autentičnosti i jedinstvenosti.
Izražavanje emocija težak je posao i za odrasle, a posebice za djecu koja još nisu toliko verbalno jaka te svoje doživljaje proživljavaju iznutra. Nemogućnost izražavanja emocija može dovesti do frustracije i nezadovoljstva, a u nekim slučajevima i ozbiljnijih poteškoća. S druge strane, izražavanje emocija je vrlo adaptivno te je povezano s boljom psihološkom prilagodbom i boljim tjelesnim zdravljem (Kalebić-Maglica, 2007). Smatra se da je crtanje jedan od najiskrenijih načina na koje djeca izražavaju svoje misli i osjećaje, a kroz likovni izraz projiciraju isto.
U crtežu se odražavaju dječje osobno iskustvo i osjećaji, njegov stupanj razvoja, sociokulturni utjecaji i kontekst u kojem djeca stvaraju (Malchiodi, 1998.).
Najdublje misli i osjećaji iz nesvjesnog nalaze izraz najprije u slikama, a likovni proces omogućuje izražavanje, ponovno doživljavanje i razrješavanje konfliktnih emocija (Naumburg, Kramer)
Kristina Mlinarić
Magistrirala sam rani i predškolski odgoj i obrazovanje na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Edukantica sam transakcijske analize - smjer psihoterapija i praktičarka terapije igrom.
Zaposlena sam u jednom zagrebačkom vrtiću te se uz rad kontinuirano profesionalno usavršavm: završila sam Montessori pedagogiju, u svom radu s djecom primjenjujem rano učenje stranog jezika te se educiram iz područja likovnosti kao poticanja cjelovitog razvoja djeteta.
Aktivna sam i u Erasmus + programu te surađujem sa sustručnjacima iz Europe.
Aktivno se bavim yogom, a slobodno vrijeme najviše volim provoditi uz knjigu i glazbu te u prirodi, sa suprugom, obitelji i prijateljima.
Marina Sučić
Stručna sam prvostupnica ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, diplomirala sam na Učiteljskom fakultetu Zagreb, odsjeku u Petrinji.
Zaposlena sam u dječjem vrtiću u Zagrebu te se kontinuirano profesionalno usavršavam.
Su-autor sam u dječjoj knjizi "Priče za laku noć" ( Hrvatski katolički radio 2006. )
Dvije godine se bavim izradom igračaka, šivanjem igračaka od filca i flisa (hrana za simboličku igru u kuhanju, interaktivni plakati, društvene igre...)
Slobodno vrijeme koristim za rolanje, planinarenje, putovanja te slikanje na platnu koje me opušta.